Veelgestelde vragen
Wil je kaartjes kopen voor een concert maar lukt het niet? Ben je benieuwd wat we doen met je persoonlijke gegevens of wil je simpelweg meer informatie over je concertbezoek? Antwoorden op deze en andere prangende vragen vind je hier!

Zijn onderstaande antwoorden niet wat je zoekt? Mail dan naar info@bimhuis.nl, of bel 0207882150 tijdens kantooruren.
Algemene informatie
Meld je aan voor de Nieuwsbrief, of kijk gewoon in de agenda.
Zeer zorgvuldig! Lees onze privacyverklaring voor meer informatie.
Voor een concert niet, dan is het café alleen toegankelijk met een kaartje voor het BIMHUIS of het Muziekgebouw. Reserveren kan hier.
Ga naar de ‘account’-pagina (via het icoontje rechts bovenaan de webpagina). Klik op ‘wachtwoord vergeten’. Je krijgt dan een e-mail met een nieuw tijdelijk wachtwoord en verdere instructies.
Misschien bestaat er al een account met jouw e-mailadres. Ga naar de ‘account’-pagina (via het icoontje rechts bovenaan de webpagina) en klik op ‘wachtwoord vergeten’. Je krijgt dan een e-mail met een nieuw tijdelijk wachtwoord en verdere instructies. Krijg je geen e-mail of lukt het alsnog niet, neem dan contact met ons op via info@bimhuis.nl
Tickets bestellen
Check eerst je spam. Niks gevonden? Dan duurt de online transactie misschien te lang. Neem bij problemen contact op met onze kassa: kassa@bimhuis.nl, of 020 788 2150 tijdens kantooruren.
Voor betalingen met iDeal of de PodiumCadeaukaart is dat niet nodig. Voor betalingen met creditcard en PayPal wordt er € 2,50 per transactie in rekening gebracht.
Bij het kopen van een ticket betaal je bij ons een servicebijdrage van €2,- per ticket, dit zijn de zogenaamde Servicekosten. Ticketprijzen zijn bij ons inclusief de servicekosten. Deze kosten zijn nodig om onze organisatie soepel te laten draaien en ervoor te zorgen dat jij als bezoeker een prettige ervaring hebt.
Wij delen de servicekosten op in drie onderdelen:
🔹 Jaarlijkse kosten – We investeren continue in ons ticketsysteem dat je snel en gemakkelijk online tickets laat kopen, met duidelijke informatie over elk evenement.
🔹 Eenmalige investeringen – We zorgen voor goed werkende apparatuur zoals snelle scanners en printers, waardoor je bij binnenkomst minimaal wordt opgehouden en snel je plek kunt vinden.
🔹 Evenementkosten – Dit zijn onder andere onze kassamedewerkers en hosts, zij zorgen voor een gastvrije ontvangst en een goede doorstroming bij de entree.
We danken je voor je begrip en kijken ernaar uit je te verwelkomen op een van onze concerten.
Check je bestelgeschiedenis. Deze vindt je op de accountpagina onder het uitklapmenu ‘Mijn account beheren’. Niks gevonden? Neem contact op met onze kassa: kassa@bimhuis.nl, of 0207882150.
Doorgaans worden vanaf 18:30 uur wachtnummers uitgedeeld bij de kassa. Bij aanvang concert worden vervolgens de niet afgehaalde kaarten vrijgegeven. Er is dus nog altijd hoop, al kunnen we geen garanties geven.
Ja, er is een reductie voor stadpassen en studenten en een CJP-korting. Daarnaast hebben we ook de BIMHUIS card, voor bezoekers die met grote regelmaat naar onze concerten gaan.
Nee, helaas niet.
We Are Public-leden kunnen reserveren voor geselecteerde concerten via We Are Public. Gereserveerde kaarten kunnen tot een half uur voor aanvang bij de kassa worden opgehaald.
Jazeker, via deze pagina kan je een BIMHUIS Podium Cadeaukaart bestellen of een CD/Vinyl van ons label, BIMHUIS Records, cadeau doen!
Plan je bezoek
De kassa van het BIMHUIS is open op concertavonden vanaf 18:30 uur en bij middagconcerten vanaf een uur voor aanvangstijd. Let op: de kassa is niet geopend tijdens gratis concerten en activiteiten.
Reserveren doe je online.
Zeker, bezoekers die slecht ter been zijn kunnen contact met ons opnemen om een zitplaats te reserveren (ma t/m vr 10.00-18.00 uur, 020 788 2150).
Lees er hier meer over.
Wij zijn pin-only, je kunt dus alleen betalen met pin of creditcard.
Als een concert wordt verzet of geannuleerd, maken wij dit direct bekend via de website en lichten wij kaartkopers in. Mocht je kaarten hebben gekocht voor een verzet of geannuleerd concert en ben je nog niet door ons benaderd, neem dan contact op met onze kassa: 020 788 2150 / kassa@bimhuis.nl. Als concerten worden verzet of geannuleerd, krijg je het aankoopbedrag terug of vervangende tickets.
Gekochte tickets kunnen helaas niet worden omgeruild of teruggenomen. Kijk eens op Ticketswap!
Algemene Bezoekersvoorwaarden VSCD 2021 zijn van toepassing in het BIMHUIS. Deze zijn gedeponeerd op 27 september 2021 ter Griffie van de Rechtbank Amsterdam onder nummer 50/2021. Een exemplaar van deze voorwaarden kan hier worden gedownload.
Natuurlijk, je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen. Voor kinderen gelden per concert speciale tarieven. Om verzekerd te zijn van een plaats raden wij je aan voor deze reductie tickets een reservering te maken via kassa@bimhuis.nl. Deze kortingen gelden voor alle door het BIMHUIS georganiseerde concerten in het BIMHUIS met uitzondering van jeugdconcerten.
Ja, er is een gratis en niet-bewaakte garderobe. Het BIMHUIS stelt zich niet aansprakelijk voor verlies, beschadiging of diefstal.
Er is parkeergelegenheid in de Piet Hein-garage, gelegen direct onder het BIMHUIS. Zie hier voor meer informatie.
Het is niet toegestaan zonder toestemming van het BIMHUIS te fotograferen tijdens concerten. Fotografen kunnen zich bij ons melden, bij voorkeur ruim van tevoren via press@bimhuis.nl. Regels omtrent fotografie vindt je in onze huisregels.
Plan je bezoek
Bereikbaarheid, BIMHUIS Café en veelgestelde vragen
Bereikbaarheid
Openbaar vervoer, fiets of auto