Friday 17 November 2000

YURI HONING QUINTET

Yuri Honing-tenorsax, Frank Wingold-gitaar, Frans van der Hoeven-bas, Joost Lybaart-drums, Bart Fermie-percussie

Na bijna tien jaar touren in trioverband, bruist het rond saxofonist Yuri Honing van de nieuwe initiatieven. Naast het trio werkt hij nu regelmatig met Misha Mengelberg in duo, gaat hij binnenkort de studio in met Paul Bley, Gary Peacock en Paul Motian, en introduceert hij dit nieuwe kwintet met een nieuw repertoire met een belangrijke rol voor de fenomenale Duitse gitarist Frank Wingold.

Celebrating jazz since 1974