Saturday 8 March 2003

HOLLAND IN JAZZ

Loet van der Lee-trompet, flugelhorn, Johan Plomp-contrabas, Robert Jan Vermeulen-piano, Joost Kesselaar-drums
gasten: Miguel Boelens-altsax, Simon Rigter-tenorsax, Nils van Haften-baritonsax, Jeroen Zijlstra-zang, Anton Goudsmit-gitaar

Holland in Jazz is een project naar een idee van trompettist Loet van der Lee. Uit elke provincie vroeg hij een prominent musicus om een ‘jazzode’ aan zijn of haar provincie te componeren. Zo eert de in Friesland wonende tenorsaxofonist Frans Vermeerssen zijn provincie met de Engels/Friese titel ‘Skaai’, schreef Henk Meutgeert ‘De Hills’ over de Utrechtse heuvelrug en vertaalde Martin Fondse de greep van harmonieën, fanfares en brassbands (HaFaBra) op het muzikale leven in Brabant in zijn compositie ‘BraBra’. Onderdeel van deze ode aan de Nederlandse regio’s is een meereizende expositie van de landschapsfotograaf Martin Kuijper.

Celebrating jazz since 1974