zaterdag 6 september 2003

TRIO JANSSEN/GLERUM/JANSSEN & WOLTER WIERBOS

Guus Janssen-piano, Ernst Glerum-contrabas, Wim Janssen-drums, Wolter Wierbos-trombone

Het trio Janssen/Glerum/Janssen speelt muziek op het spanningsveld van eigentijdse kamermuziek, jazz en geïmproviseerde muziek. Met als gast trombonist Wolter Wierbos speelt het trio naast eigen (oud en nieuw) werk van Guus Janssen ook werk van Paul Termos. ‘Janssen does nothing less than reinvent the piano trio (…) Brilliant’ (The Penguin Guide to Jazz).

Celebrating jazz since 1974