donderdag 21 april 2011
NATIONAAL JEUGD JAZZ ORKEST
o.l.v. Benjamin Herman
Gastsolisten: Ben van Gelder sax, Reinier Baas gitaar
Onder de bezielende leiding van Benjamin Herman presenteert het Nationaal Jeugd Jazz Orkest (“het Jong Oranje van de jazz”) veel nieuwe en bestaande muziek voor bigband, van Nederlandse componisten. Sinds 2009 biedt het NJJO de kans aan twintig jonge toptalenten om praktische coaching te volgen en podiumervaring op te doen. De aansluitende tournee bespoedigt hun weg naar een professionele toekomst.