zaterdag 14 november 2009
NEIL COWLEY TRIO
Neil Cowley-piano, Richard Sadler-bas, Even Jenkins-drums
De veelbelovende Britse pianist Neil Cowley speelde op het hitalbum 19 van Adele en bracht twee cd’s uit met zijn trio. Cowley volgde een klassieke opleiding, maar raakte al snel in de ban van jazz, funk, rock en elektronische muziek; zijn trio speelt een opzwepende mix van stijlen en valt daarmee in de smaak op zowel North Sea Jazz als Glastonbury. ‘Irresistably catchy’ (The Guardian).