vrijdag 19 september 2003
MOSAIC & BENOÎT DELBECQ
Oene van Geel-viool, altviool, percussie, Tobias Klein-altsax, basklarinet, Wiek Hijmans-el. gitaar, Mark Haanstra-basgitaar, Benoît Delbecq-piano
De muziek van het eigenzinnig ensemble Mosaic kan heel kamermuzikaal klinken, maar soms ook explosief. Het spel van de Franse gastpianist Benoît Delbecq (in o.a. zijn ‘Kartet’) is voor de musici van Mosaic altijd een bron van inspiratie geweest. Bovendien is Benoît een expert in het spelen van geprepareerde piano en sampler, wat in een groep zonder drums als Mosaic hele mooie resultaten geeft.