zaterdag 28 mei 2011
JORIS TEEPE & THE NY-GRONINGEN ART ENSEMBLE
Alex Sipiagin trompet, Don Braden sax, JD Walter zang, Freddie Bryant gitaar, David Berkman piano, Joris Teepe bas, Ralph Peterson drums
Sinds hij in 1992 naar Amerika vertrok is Nederlander Joris Teepe een veelgevraagde contrabassist, arrangeur én docent. Voortdurend pendelt hij tussen podia, studio’s conservatoria in New York en Europa. Als docent aan het Groningse conservatorium nodigt hij regelmatig New Yorkse musici uit, met wie hij optreedt als het NY-Groningen Art Ensemble. De groep bestaat tien jaar en neemt deze week een tweede cd op in Amsterdam. ‘You’ll be very surprised at what Teepe does with a familiar jazz tune. His arrangements are a rewarding listening experience’ (Cadence).