zaterdag 21 september 2019

Gabriel Grossi

Jasper Blom sax, Gabriel Grossi harmonica, Mike del Ferro piano, Fábio Gouveia bas, Paulo Almeida drums

Gabriel Grossi werd door mondharmonica-legende Toots Thielemans omschreven als diens opvolger en hij werkte samen met vele grote namen uit de Braziliaanse muziek. Hij geeft zijn eigen draai aan de Braziliaanse muziekgeschiedenis, van componisten als Heitor Villa-Lobos en Pixinguinha tot pop, folk en eigentijdse jazz; zo maakt hij deel uit van het Hamilton de Holanda Quinteto. Ook kijkt hij graag over de grenzen en werkte hij samen met onder anderen Snarky Puppy, Dave Matthews, Anat Cohen en Lilian Vieira (Zuco 103). In zijn eigen band speelt hij met een doorgewinterde Braziliaanse ritmesectie en saxofoongigant Seamus Blake.

‘De wijze waarop zijn spel de muziek verrijkt, is een genot voor het oor’ (Written in Music).

Celebrating jazz since 1974