vrijdag 30 januari 2004

ERNEST DAWKINS TRIO

Ernest Dawkins-tenorsax, Harrison Bankhead-el. bas, Hamid Drake-drums

Saxofonist Ernest Dawkins maakt deel uit van het muzikantencollectief AACM in Chicago, waarvan hij jarenlang voorzitter is geweest. Hij maakte vooral naam met zijn pianoloze sextet, het New Horizons Ensemble, waarmee hij alles speelde van free bop tot free form, en in zijn composities de relaties tussen hiphop, blues, gospel en jazz herdefinieerde. Dawkins is een tenorist met een zeer groovy en soulful geluid, dat in dit nieuwe trio met Harrison Bankhead en de geweldige drummer Hamid Drake natuurlijk ruim baan krijgt.

Celebrating jazz since 1974