woensdag 4 februari 2009

DE KEUZE VAN: BAS WIEGERS

Muziekgebouw aan ’t IJ te gast in het Bimhuis

Bas Wiegers-viool, dirigent, Jelte van Andel-cello, Karolina Bater-blokfluit, Jasper le Clercq-viool, Floriaan Ganzevoort-licht, Claire Gallagher-geluid, Julia Henneman-actrice, Tjitske Jansen-dichteres, Koen Kaptijn-trombone, Nora Mulder-piano, Nederlands Jeugd Strijkorkest

Programma o.a.: John Cage-Rozart Mix, Tjitske Jansen-De Prins en andere gedichten , Jasper le Clercq -Jelly, Koen Kaptijn-Roundalay, Yannis Kyriakides-Trombone Song , Nino Rota & Ivo de Wijs-Zing dan, Iannis Xenakis-Dikhthas Wat een musicus ook speelt, het moet altijd zingen. Voor deze avond, die bol staat van de muzikale contrasten, heeft Bas Wiegers zijn vrienden dan ook gevraagd te zingen. Koen Kaptijn tovert ademloos met zijn trombone in Kyriakides. Het Nederlands Jeugd Strijkorkest huilt en danst in Shostakovitsh. John Cage zorg voor verontrustende verwarring. Tjitske Jansen (dichteres) en Jasper le Clercq (viool) behandelen onder andere het dilemma van de prins. Nora Mulder (piano) en Bas Wiegers (viool) schreeuwen het uit in Xenakis. Dat en meer.

Celebrating jazz since 1974