zaterdag 11 december 2010

DAVE LIEBMAN GROUP

TURNAROUND – LIEBMAN PLAYS ORNETTE

Dave Liebman tenor-/sopraansax, Vic Juris gitaar, Tony Marino bas, Marco Marccinko drums

Dave Liebman, ‘the reigning king of the soprano sax’ (Chicago Tribune), speelt met zijn band composities van Ornette Coleman. Naast zijn baanbrekende losse improvisatiestijl had Coleman een intuïtief, schijnbaar achteloos gevoel voor briljante melodieën, met name in de jaren zestig. Liebman en band laten Colemans thema’s spetteren in harmonisch verrijkte arrangementen. Hun cd Turnaround werd door jazzcritici uitgeroepen tot beste album van 2010 en hun optredens worden unaniem geprezen. ‘The group always seems to have another musical card to play’ (LA Times).

Celebrating jazz since 1974