zaterdag 11 december 2010
DAVE LIEBMAN GROUP
TURNAROUND – LIEBMAN PLAYS ORNETTE
Dave Liebman tenor-/sopraansax, Vic Juris gitaar, Tony Marino bas, Marco Marccinko drums
Dave Liebman, ‘the reigning king of the soprano sax’ (Chicago Tribune), speelt met zijn band composities van Ornette Coleman. Naast zijn baanbrekende losse improvisatiestijl had Coleman een intuïtief, schijnbaar achteloos gevoel voor briljante melodieën, met name in de jaren zestig. Liebman en band laten Colemans thema’s spetteren in harmonisch verrijkte arrangementen. Hun cd Turnaround werd door jazzcritici uitgeroepen tot beste album van 2010 en hun optredens worden unaniem geprezen. ‘The group always seems to have another musical card to play’ (LA Times).