zaterdag 17 december 2011
BENJAMIN HERMAN QUARTET
Benjamin Herman altsax, Rory Ronde gitaar, Carlo de Wijs orgel, Cyril Directie drums
Benjamin Herman is een van de beroemdste en opvallendste Nederlandse saxofonisten van dit moment, niet alleen vanwege zijn energieke spel en zijn stevige geluid, maar ook vanwege zijn veelzijdigheid. Hij werkte samen met iedereen, van dichters tot rappers en van Candy Dulfer tot Misha Mengelberg waardoor hij gezien wordt als spil in de Nederlandse muziekwereld. ‘Herman is an alto saxophonist with a penchant for hyperkinetic jazz, not to mention a wicked sense of humor’ (Downbeat).