zondag 21 oktober 2007
AB BAARS TRIO & KEN VANDERMARK
Ab Baars-tenorsax, klarinet, Ken Vandermark-tenorsax, klarinet, Wilbert de Joode-bas, Martin van Duynhoven-drums
Ken Vandermark en Ab Baars hebben elkaar door de jaren heen vaak ontmoet en maar één keer samengespeeld. Dat was op 14 november 1999 in de Empty Bottle in Chicago. Ab: ‘Als een hecht duo speelden we ons door de set heen en bijna achteloos pareerden we het geweld van drummers Han Bennink en Hamid Drake.’ Het werd tijd om Ken uit te nodigen als gast bij het Ab Baars Trio. Hij zal zeker Chicago meebrengen: de legendarische jazztraditie van die stad, vermengd met Europese invloeden die zijn spel de laatste jaren kleuren. Het Ab Baars Trio klinkt na zeventien jaar eigenzinniger, vitaler, poëtischer en avontuurlijker dan ooit.