Menu
+31 (0)20 - 788 2150 | info@bimhuis.nl

Veelgestelde vragen

Wil je kaartjes kopen voor een concert maar lukt het niet? Ben je benieuwd wat we doen met je persoonlijke gegevens of wil je simpelweg meer informatie over je concertbezoek? Antwoorden op deze en andere brandende vragen vind je hier!


De meeste praktische vragen worden hier al beantwoord.

Algemene informatie


Hoe blijf ik op de hoogte van het BIMHUIS-programma?
Meld je aan voor de nieuwsbrief, of kijk gewoon in de agenda.

Hoe gaat het BIMHUIS om met klantgegevens?
Zeer zorgvuldig! Lees onze privacyverklaring voor meer informatie.

Kan ik naar het BIMHUIS-café en -restaurant als ik geen concert bezoek?
Voor een concert niet, dan is het restaurant alleen toegankelijk met een kaartje voor het BIMHUIS of het Muziekgebouw. Reserveren kan hier.
Na afloop is het café vrij toegankelijk!

Ik ben mijn inloggegevens voor de BIMHUIS-website vergeten. Wat nu?
Ga naar de ‘account’-pagina (via het icoontje rechts bovenaan de webpagina). Klik op ‘wachtwoord vergeten’. Je krijgt dan een e-mail met een nieuw tijdelijk wachtwoord en verdere instructies.

Ik kan geen account aanmaken. Hoe kan ik dit oplossen?
Misschien bestaat er al een account met jouw e-mailadres. Ga naar de ‘account’-pagina (via het icoontje rechts bovenaan de webpagina). Klik op ‘wachtwoord vergeten’. Je krijgt dan een e-mail met een nieuw tijdelijk wachtwoord en verdere instructies. Krijg je geen e-mail of lukt het alsnog niet, neem dan contact met ons op via info@bimhuis.nl

Tickets bestellen


Hoe kan ik tickets kopen?
Bij de kassa of online.
Meer info

 

Moet ik transactiekosten betalen?
Voor betalingen met iDeal of de PodiumCadeaukaart is dat niet nodig. Voor betalingen met creditcard en PayPal wordt er € 2,50 per transactie in rekening gebracht.

Er is iets mis gegaan met mijn bestelling / ik heb problemen met kaarten bestellen. Wat moet ik nu doen?
Check je spam! Niks gevonden? Dan duurt de online transactie misschien te lang. Neem bij problemen contact op met onze kassa: kassa@bimhuis.nl, of 020 788 2188.

Ik ben mijn ticket kwijt, wat nu?
Check je spam! Of neem contact op met onze kassa: kassa@bimhuis.nl, of 020 788 2188.

Kan ik een zitplaats kopen?
Bij geplaceerde concerten wel. Je kunt kiezen in de webshop, of het systeem de beste plek laten selecteren.
Bij niet geplaceerde concerten heb je geen garantie op een zitplaats en kun je het beste gewoon op tijd komen.

Kan ik nog aan tickets komen voor een uitverkocht concert?
Vanaf 18:30 worden er wachtnummers uitgedeeld bij de kassa. Om 20:00 uur worden vervolgens de niet afgehaalde kaarten vrijgegeven. Er is dus nog altijd hoop!

Zijn er kortingen/kortingspassen voor BIMHUIS?
Ja, de BIMHUIS card!
Meer info

 

Kan ik reserveren voor een concert?
Nee helaas

Hoe kom ik aan een kaartje met mijn We Are Public-abonnement?
We Are Public-leden kunnen reserveren voor geselecteerde concerten door een e-mail met vermelding van datum en naam van het concert te sturen naar wearepublic@bimhuis.nl. Reserveren kan uiterlijk tot 2 dagen van tevoren. Gereserveerde kaarten kunnen tot een half uur van tevoren bij de kassa worden opgehaald.

BIMHUIS-bezoek


Wat zijn de openingstijden van het BIMHUIS?
De kassa van het BIMHUIS is open op concertavonden van 18:30 tot einde concert (ongeveer 23:00) en bij middagconcerten vanaf een uur voor aanvangstijd. Let op: de kassa is niet geopend tijdens de gratis concerten en activiteiten.

Hoe kan ik reserveren voor het BIMHUIS-restaurant?
Reserveren doe je online.

Is het BIMHUIS toegankelijk voor mindervaliden?
Zeker, bezoekers die slecht ter been zijn kunnen contact met ons opnemen om een zitplaats te reserveren (ma t/m vr 10.00-18.00 uur, 020 788 2150).

Kan ik in het BIMHUIS met cash en/of pin betalen?
Wij zijn pin only, je kunt dus alleen betalen met pin of creditcard.

Kan mijn ticket gescand worden vanaf mijn smartphone?
Natuurlijk.

Het concert is verzet of geannuleerd, wat moet ik doen?
Als een concert wordt verzet of geannuleerd, maken wij dit direct bekend via de website en lichten wij kaartkopers in. Mocht je kaarten hebben gekocht voor een verzet of geannuleerd concert en ben je nog niet door ons benaderd, neem dan alsjeblieft contact op met onze kassa: 020 788 2188 / kassa@bimhuis.nl. Als concerten worden verzet of geannuleerd, krijg je het aankoopbedrag terug of vervangende tickets.

Ik ben verhinderd, wat nu?
Gekochte tickets kunnen helaas niet worden omgeruild of teruggenomen. Kijk eens op ticketswap!

Kunnen mijn kinderen mee naar het BIMHUIS?
Voor kinderen gelden per concert speciale tarieven. Om verzekerd te zijn van een plaats raden wij je aan voor deze reductie tickets een reservering te maken via kassa@bimhuis.nl. Deze kortingen gelden voor alle door het BIMHUIS georganiseerde concerten in het BIMHUIS met uitzondering van jeugdconcerten

Is er een garderobe in het BIMHUIS?
Het BIMHUIS heeft een gratis en niet-bewaakte garderobe. Het BIMHUIS stelt zich niet aansprakelijk voor verlies of diefstal.

Kan ik parkeren bij het BIMHUIS?
Er is parkeergelegenheid in de Piet Hein-garage, gelegen direct onder het BIMHUIS.

Mag ik mijn fotocamera meenemen?
Het is niet toegestaan zonder toestemming van het BIMHUIS te fotograferen tijdens concerten. Fotografen kunnen zich melden bij het BIMHUIS, bij voorkeur ruim van tevoren via press@bimhuis.nl. Regels omtrent fotografie vindt u in onze huisregels.


Nog steeds geen antwoord gevonden? Mail naar info@bimhuis.nl, of bel 020 788 2188.