Menu

Veelgestelde vragen

Wil je kaartjes kopen voor een concert maar lukt het niet? Ben je benieuwd wat we doen met je persoonlijke gegevens of wil je simpelweg meer informatie over je concertbezoek? Antwoorden op deze en andere prangende vragen vind je hier!


Zijn onderstaande antwoorden niet wat je zoekt? Mail dan naar info@bimhuis.nl, of bel 020 788 2150 tijdens kantooruren.

 

Algemene informatie

Hoe blijf ik op de hoogte van het BIMHUIS-programma?

Meld je aan voor de nieuwsbrief, of kijk gewoon in de agenda.

Hoe gaan wij om met klantgegevens?

Zeer zorgvuldig! Lees onze privacyverklaring voor meer informatie.

Kan ik naar het BIMHUIS café en -restaurant als ik geen concert bezoek?

Voor een concert niet, dan is het restaurant alleen toegankelijk met een kaartje voor het BIMHUIS of het Muziekgebouw. Reserveren kan hier.

Ik ben mijn inloggegevens voor de BIMHUIS-website vergeten. Wat nu?

Ga naar de ‘account’-pagina (via het icoontje rechts bovenaan de webpagina). Klik op ‘wachtwoord vergeten’. Je krijgt dan een e-mail met een nieuw tijdelijk wachtwoord en verdere instructies.

Ik kan geen account aanmaken. Hoe kan ik dit oplossen?

Misschien bestaat er al een account met jouw e-mailadres. Ga naar de ‘account’-pagina (via het icoontje rechts bovenaan de webpagina) en klik op ‘wachtwoord vergeten’. Je krijgt dan een e-mail met een nieuw tijdelijk wachtwoord en verdere instructies. Krijg je geen e-mail of lukt het alsnog niet, neem dan contact met ons op via info@bimhuis.nl

Tickets bestellen

Er is iets mis gegaan met mijn bestelling / ik heb problemen met kaarten bestellen. Wat moet ik nu doen?

Check je spam! Niks gevonden? Dan duurt de online transactie misschien te lang. Neem bij problemen contact op met onze kassa: kassa@bimhuis.nl, of 020 788 2150.

Moet ik transactiekosten betalen?

Voor betalingen met iDeal of de PodiumCadeaukaart is dat niet nodig. Voor betalingen met creditcard en PayPal wordt er € 2,50 per transactie in rekening gebracht.

Ik ben mijn ticket kwijt, wat nu?

Check je bestelgeschiedenis. Deze vindt je op de accountpagina onder het uitklapmenu ‘Mijn account beheren’. Niks gevonden? Neem contact op met onze kassa: kassa@bimhuis.nl, of 020 788 2150.

Kan ik nog aan tickets komen voor een uitverkocht concert?

Doorgaans worden vanaf 18:30 wachtnummers uitgedeeld bij de kassa. Bij aanvang concert worden vervolgens de niet afgehaalde kaarten vrijgegeven. Er is dus nog altijd hoop!

Zijn er kortingen/kortingspassen voor BIMHUIS?

Ja, er is een reductie voor stadpassen en studenten en een CJP-korting. Daarnaast hebben we ook de BIMHUIS card.

Meer info

Kan ik reserveren voor een concert?

Nee, helaas.

Hoe kom ik aan een kaartje met mijn We Are Public-abonnement?

We Are Public-leden kunnen reserveren voor geselecteerde concerten via We Are Public. Gereserveerde kaarten kunnen tot een half uur voor aanvang bij de kassa worden opgehaald.

Kan ik een concertkaart cadeau doen?

Jazeker, via deze pagina kan je een BIMHUIS Podium Cadeaukaart bestellen of  een CD van het BIMHUIS-label cadeau doen!

Plan je bezoek

Wat zijn de openingstijden van het BIMHUIS?

De kassa van het BIMHUIS is open op concertavonden vanaf 18:30 en bij middagconcerten vanaf een uur voor aanvangstijd. Let op: de kassa is niet geopend tijdens gratis concerten en activiteiten.

Hoe kan ik reserveren voor het BIMHUIS-restaurant?

Reserveren doe je online.

Is het BIMHUIS toegankelijk voor mindervaliden?

Zeker, bezoekers die slecht ter been zijn kunnen contact met ons opnemen om een zitplaats te reserveren (ma t/m vr 10.00-18.00 uur, 020 788 2150).

Lees er hier meer over.

Kan ik in het BIMHUIS met cash en/of pin betalen?

Wij zijn pin-only, je kunt dus alleen betalen met pin of creditcard.

Het concert is verzet of geannuleerd, wat moet ik doen?

Als een concert wordt verzet of geannuleerd, maken wij dit direct bekend via de website en lichten wij kaartkopers in. Mocht je kaarten hebben gekocht voor een verzet of geannuleerd concert en ben je nog niet door ons benaderd, neem dan contact op met onze kassa: 020 788 2150 / kassa@bimhuis.nl. Als concerten worden verzet of geannuleerd, krijg je het aankoopbedrag terug of vervangende tickets.

Ik ben verhinderd, wat nu?

Gekochte tickets kunnen helaas niet worden omgeruild of teruggenomen. Kijk eens op Ticketswap!

Algemene Bezoekersvoorwaarden VSCD 2021 zijn van toepassing in het BIMHUIS. Deze zijn gedeponeerd op 27 september 2021 ter Griffie van de Rechtbank Amsterdam onder nummer 50/2021. Een exemplaar van deze voorwaarden kan hier worden gedownload.

Kunnen mijn kinderen mee naar het BIMHUIS?

Natuurlijk, je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen. Voor kinderen gelden per concert speciale tarieven. Om verzekerd te zijn van een plaats raden wij je aan voor deze reductie tickets een reservering te maken via kassa@bimhuis.nl. Deze kortingen gelden voor alle door het BIMHUIS georganiseerde concerten in het BIMHUIS met uitzondering van jeugdconcerten.

Is er een garderobe in het BIMHUIS?

Ja, er is een gratis en niet-bewaakte garderobe. Het BIMHUIS stelt zich niet aansprakelijk voor verlies, beschadiging of diefstal.

Kan ik parkeren bij het BIMHUIS?

Er is parkeergelegenheid in de Piet Hein-garage, gelegen direct onder het BIMHUIS. Zie hier voor meer informatie.

Mag ik mijn fotocamera meenemen?

Het is niet toegestaan zonder toestemming van het BIMHUIS te fotograferen tijdens concerten. Fotografen kunnen zich bij ons melden, bij voorkeur ruim van tevoren via press@bimhuis.nl. Regels omtrent fotografie vindt je in onze huisregels.