Menu
+31 (0)20 - 788 2150 | info@bimhuis.nl

Veelgestelde vragen

Wil je kaartjes kopen voor een concert maar lukt het niet? Ben je benieuwd wat we doen met je persoonlijke gegevens of wil je simpelweg meer informatie over je concertbezoek? In deze lijst met ‘frequently asked questions’ kun je het antwoord op veel vragen vinden.


De meeste praktische vragen worden beantwoord op de pagina Uw bezoek aan het BIMHUIS.

Algemene informatie


Hoe blijf ik op de hoogte van het BIMHUIS-programma?
Blijf op de hoogte van het BIMHUIS-programma door je aan te melden voor de nieuwsbrief, of kijk op onze website voor de volledige concertagenda.

Hoe gaat het BIMHUIS om met klantgegevens?
We gaan zeer zorgvuldig om met de gegevens van onze bezoekers. Lees onze privacyverklaring voor meer informatie.

Kan ik naar het BIMHUIS-café en -restaurant als ik geen concert bezoek?
Het BIMHUIS-restaurant is alleen toegankelijk met een concertkaartje van het BIMHUIS of het Muziekgebouw. Reserveren kan hier.
Het café is vrij toegankelijk tijdens de workshop & session-avond op dinsdag en na afloop van concerten (m.u.v. de betaalde Sound System-avonden). Regelmatig draait een dj in het café na afloop van het concert.

Ik ben mijn inloggegevens voor de BIMHUIS-website vergeten. Wat nu?
Ga naar de ‘account’-pagina (via het icoontje rechts bovenaan de webpagina). Klik op ‘wachtwoord vergeten’. U krijgt dan een e-mail met een nieuw tijdelijk wachtwoord en verdere instructies toegestuurd.

Ik kan geen account aanmaken. Hoe kan ik dit oplossen?
Soms kan er geen account worden aangemaakt, omdat er al een account bestaat op het e-mailadres dat u probeert in te voeren. Ga naar de ‘account’-pagina (via het icoontje rechts bovenaan de webpagina). Klik op ‘wachtwoord vergeten’. U krijgt dan een e-mail met een nieuw tijdelijk wachtwoord en verdere instructies toegestuurd. Ontvangt u geen e-mail of lukt het alsnog niet, neem dan contact op via info@bimhuis.nl

Tickets bestellen


Hoe kan ik tickets kopen?
U kunt snel en eenvoudig tickets kopen via de BIMHUIS-website, of bij de kassa van het BIMHUIS.

Moet ik transactiekosten betalen?
Het BIMHUIS brengt voor online betalingen met Ideal en Podium Cadeaukaart geen transactiekosten in rekening. Voor betalingen met creditcard en PayPal wordt
€ 2,50 per transactie in rekening gebracht.

Er is iets mis gegaan met mijn bestelling / ik heb problemen met kaarten bestellen. Wat moet ik nu doen?
Soms belandt de bevestigingsmail met uw tickets in uw spam-/ongewenste e-mail-map. Controleer of uw kaartjes toevallig daar tussen beland zijn.

Een andere mogelijkheid is dat de online transactie te lang duurt, en de bestelling daarom wordt afgebroken. Neem bij problemen contact op met onze kassa door een e-mail te sturen naar kassa@bimhuis.nl, of te bellen met 020 788 2188.”

Ik ben mijn ticket kwijt, wat nu?
Soms belandt de bevestigingsmail met uw tickets in uw spam-/ongewenste e-mail-map. Neem bij problemen contact op met onze kassa door een e-mail te sturen naar kassa@bimhuis.nl, of te bellen met 020 788 2188.”

Kan ik een zitplaats kopen?
Het BIMHUIS heeft 240 zitplaatsen en 135 staanplaatsen. Bij geplaceerde concerten worden zit- en staanplaatsen los verkocht. Alle stoelen zijn genummerd en kunnen direct bij het bestellen van tickets worden geselecteerd via een online zaalplattegrond. Als u zelf geen stoel selecteert, kiest het systeem de best beschikbare plek voor u.

Bij ongeplaceerde concerten maken we geen onderscheid tussen tickets voor zit- en staplaatsen. Er is een soort kaart, en heeft u geen garantie op een zitplaats. Als u verzekerd wilt zijn van/ kans wilt maken op een zitplaats adviseren we u vroeg te komen.

Kan ik zelf stoelen kiezen?
Nadat u het aantal kaarten heeft ingevoerd, klikt u op ‘bestellen’. Vervolgens krijgt u een overzicht van de bestelling, daarin zijn automatisch de best beschikbare stoelen toegewezen. Wilt u liever ergens anders zitten, dan komt u via ‘zelf plaatsen kiezen’ bij een zaalplattegrond waar u de zitplaatsen kunt wijzigen. Klik na het selecteren van de juiste plaatsen op ‘stoelen vastzetten’ links onderin en ga verder om de bestelling af te ronden.

Kan ik nog aan tickets komen voor een uitverkocht programma?
Het is mogelijk dat bij uitverkochte concerten nog enkele kaarten beschikbaar komen op de avond van het concert. Hiertoe worden vanaf 18.30 uur wachtnummers uitgedeeld bij de kassa. Niet afgehaalde kaarten worden vervolgens na 20.00 uur vrijgegeven. N.B.: Het reserveren van wachtnummers is niet mogelijk en een wachtnummer biedt geen garantie op een toegangsbewijs.

Zijn er kortingen/kortingspassen voor BIMHUIS?
Voor de regelmatige BIMHUIS bezoeker is er de Bimcard. Die geeft een jaar lang gratis toegang tot alle door het BIMHUIS georganiseerde concerten met een toegangsprijs tot € 20. Voor concerten boven de € 20 wordt een toeslag gerekend.
De Bimcard kost € 305; studenten en CJP-/Stadspas-/Cultuurkaarthouders betalen € 265. Voor conservatoriumstudenten en studenten muziekwetenschappen is de kaart € 179.

Voor CJP (ca. 30%) studenten en Stadspas (ca. 15%) geldt ook korting voor losse tickets. Een speciale reductie is geldig voor Conservatoriumstudenten en studenten Muziekwetenschap (alleen aan de kassa verkrijgbaar).

Voor groepen vanaf 8 personen geldt een groepskorting: neem contact op met het BIMHUIS (020 788 2150, ma t/m vr 10:00-18:00).

Kan ik reserveren voor een concert?
Wij nemen geen reserveringen aan, tenzij anders wordt vermeld bij het betreffende concert.

Hoe kom ik aan een kaartje met mijn We Are Public-abonnement?
We Are Public-leden kunnen reserveren voor geselecteerde concerten door een e-mail met vermelding van datum en naam van het concert te sturen naar wearepublic@bimhuis.nl. Reserveren kan uiterlijk tot 2 dagen van tevoren. Gereserveerde kaarten kunnen tot een half uur van tevoren bij de kassa worden opgehaald.

BIMHUIS-bezoek


Wat zijn de openingstijden van het BIMHUIS?
De kassa van het BIMHUIS is open op concertavonden van 18:30 tot einde concert (ongeveer 23:00) en bij middagconcerten vanaf een uur voor aanvangstijd. Let op: de kassa is niet geopend tijdens de gratis concerten en activiteiten.

Hoe kan ik reserveren voor het BIMHUIS-restaurant?
Reserveer bij voorkeur online. Tijdens kantooruren (10:00-18:00) en op concertavonden (18:30-23:00) kunt u ook telefonisch reserveren via: 020 788 2158.

Is het BIMHUIS toegankelijk voor mindervaliden?
Zeker, bezoekers die slecht ter been zijn kunnen contact met ons opnemen om een zitplaats te reserveren (ma t/m vr 10.00-18.00 uur, 020 788 2150).

Kan ik in het BIMHUIS met cash en/of pin betalen?
U kunt zowel aan de concertkassa als aan de bar van het café-restaurant betalen met cash, pin of creditcard. Aan de concertkassa wordt ook de Podium Cadeaukaart geaccepteerd.

Kan mijn ticket gescand worden vanaf mijn smartphone?
Zowel uitgeprinte e-tickets als mobielvriendelijke tickets op uw smartphone kunnen worden gescand bij de entree van het BIMHUIS.

Het concert is verzet of geannuleerd, wat moet ik doen?
Als een concert wordt verzet of geannuleerd, maken wij dit direct bekend via de website en lichten wij kaartkopers in. Mocht u kaarten hebben gekocht voor een verzet of geannuleerd concert en bent u nog niet door ons benaderd, neem dan graag contact op met onze kassa: 020 788 2188 / kassa@bimhuis.nl.Als concerten worden verzet of geannuleerd, krijgt u het aankoopbedrag terug of vervangende tickets.

Ik ben verhinderd, wat nu?
Gekochte tickets kunnen helaas niet worden omgeruild of teruggenomen. U kunt de kaartjes verkopen via www.ticketswap.nl.

Kunnen mijn kinderen mee naar het BIMHUIS?
Voor kinderen t/m 11 jaar is de toegang gratis, voor kinderen tussen 11 en 16 jaar is er een kortingstarief van 50%. Om verzekerd te zijn van een plaats raden wij u aan voor deze gratis of reductie tickets een reservering te maken via kassa@bimhuis.nl. Deze kortingen gelden voor alle door het BIMHUIS georganiseerde concerten in het BIMHUIS met uitzondering van jeugdconcerten

Is er een garderobe in het BIMHUIS?
Het BIMHUIS heeft een gratis en niet-bewaakte garderobe. Het BIMHUIS stelt zich niet aansprakelijk voor verlies of diefstal.

Kan ik parkeren bij het BIMHUIS?
Er is parkeergelegenheid in de Piet Hein-garage, gelegen direct onder het BIMHUIS. Tijdens concertavonden kunnen er aan onze kassa van het BIMHUIS uitrijkaarten gekocht worden. Deze zijn uitsluitend bestemd voor bezoekers van het BIMHUIS. De parkeerduur is zelf samen te stellen vanaf minimaal 1 uur. Het tarief is €2,50 per uur (het reguliere parkeertarief van de Piet Hein-garage is € 0,50 per 7 minuten). Meer informatie bij de kassa.

Mag ik mijn fotocamera meenemen?
Het is niet toegestaan zonder toestemming van het BIMHUIS te fotograferen tijdens concerten. Fotografen kunnen zich melden bij het BIMHUIS, bij voorkeur ruim van tevoren via press@bimhuis.nl, of op de avond van het concert bij de kassa. Regels omtrent fotografie vindt u in onze huisregels.

BIMHUIS Radio App


Hoe kan ik de BIMHUIS Radio app installeren?
Op dit moment is de app alleen nog maar beschikbaar voor Android-telefoons en -tablets. Je kunt de app downloaden in de Google Play-store.

Wanneer komt de BIMHUIS Radio app beschikbaar voor iPhone?
Op dit moment is de app alleen nog maar beschikbaar voor Android. De iPhone-app hopen we binnenkort te lanceren. Houd de nieuwsbrief in de gaten voor updates.

Wat wordt er gedaan met mijn gegevens?
De BIMHUIS Radio Android-app verzamelt geen gebruikersgegevens. Als de app is geopend, controleert die voor het gebruiksgemak – bijvoorbeeld om automatisch te pauzeren als je wordt gebeld – de ‘status’ van de telefoon (inactief, inkomende oproep, in gesprek, gesprek beëindigd), mits dat van toepassing is op uw apparaat. De app luistert nooit mee en verzamelt geen telefoonnummers of andere persoonlijke data. De Android-app vereist ook toegang tot lokale opslag. Dit is om de configuratie (kleuren en afbeeldingen) op te slaan voor snellere opstarttijden.


Staat uw vraag er niet tussen? Mail naar info@bimhuis.nl, of bel 020 788 2188.